Drabužiai internetu – Jūsų teisės

suknelėsIma pyktis įsigijus nekokybišką daiktą ar drabužį? Nežinote kaip elgtis? Visoje prekyboje, įskaitant ir tai jeigu perkami drabužiai internetu yra nekokybiški ar dėl jų kyla problemų, visada galite pasinaudoti savo kaip vartotojo teisėmis. Vartotojų teisių įstatymas reglamentuoja santykius tarp kliento ir pirkėjo ir problemas spręsti galite atsižvelgiant į ir kitus galiojančius teisės aktus. Perkant rūbus internetu, dažnai kyla ginčų su pardavėju, todėl šiame straipsnyje norėtume apibendrinti Jūsų teises ir žinoma – pareigas.

Poshstar teigimu, el. prekyba smarkiai pasistumėjo. Šiuo metu, siekiant aukščiausios kokybės prekybos srityje yra naudojamos aukščiausios technologijos, todėl lyginant su praeitimi, galime matyti progresą pateikiant klientui aukščiausios raiškos prekių nuotraukos. Neretai, pardavėjai samdo profesionalius fotografus, kad šie nufotografuotų rūbus taip, kad jie klientui būtų pateikiami kuo patraukliau. Tam yra naudojamas specialus apšvietimas, o dėl to neretai ir iškyla problema – dėl apšvietimo dažnai nuotraukose pasikeičia rūbų spalva, todėl nenustebkite jeigu gautos suknelės spalva realiai bus kiek šviesesnė nei pavaizduota nuotraukoje. Ką tokiu atveju daryti? Vartotojų teisių apsaugos įstatyme yra aiškiai apibrėžiama, jog pardavėjas privalo grąžinti kliento sumokėtus pinigus jeigu prekė neatitinka aprašymo ar yra kitokia negu pavaizduota kataloge, interneto svetainėje ar ant pakuotės. Tokiu atveju pardavėjas privalo Jums grąžinti pinigus arba pakeisti prekę į tokią, kuri pavaizduota. Tai galioja ne tik elektroninėse parduotuvėse, kuriose yra pardavinėjami drabužiai internetu, bet ir visose kitose prekybos vietose.

Nekokybiški rūbai vis dažniau pasitaikantys reiškinys pardavėjų tarpe. Nenuostabu, jog apie elektronines parduotuves sklando nemažai gandų – nusivylę pirkėjai net nesistengia apsaugoti savo teisių pagal galiojančius šalies įstatymus, tad vietoj to, jog siektų kompromiso, jie rašo atsiliepimus apie pardavėjus, kurių prekėmis yra nepatenkinti. Kiekvienas perkantis internetu, privalo žinoti tai, kad nusipirkus prekę, o šiuo atveju pasilikime ties suknelės įsigijimu, pardavėjas privalo grąžinti sumokėtus pinigus už nekokybišką pirkinį t.y. jeigu po kelių dienų Jūsų prekė nusidėvi taip, jog jos naudoti jau nebeįmanoma, Jūs galite reikalauti pardavėjo pinigų grąžinimo arba prekės pakeitimo į kitą.

Neretais atvejais, kilus ginčui dėl nekokybiško pirkinio, yra patiriama papildomų išlaidų (nuostolių), todėl vartotojai turi teisę reikalauti, jog pardavėjas atlygintų turtinę ir neturtinę žalą. Paprasčiausiai, jeigu nusipirktos suknelės grąžinimas turi būti ją atvežant atgal į parduotuvę, tai degalų sąnaudos gali būti įtraukiamos į nuostolius, o jeigu siunčiama paštu ar naudojantis kurjerių paslaugomis – nuostoliais tampa siuntimo (pristatymo) išlaidos, kurias turite teisę susigrąžinti iš pardavėjo. Būtina pabrėžti tai, kad jeigu pats klientas nesikreipia į pardavėją dėl nuostolių atlyginimo, tai ko gero pardavėjas pats ir nepasiūlys tai padaryti, todėl būtina žinoti šį svarbų aspektą patiems.

Ne tik drabužiai internetu gali sukelti nepatogumų ir ginčų su pardavėjais, taip yra daugelyje prekybos sričių, todėl būtina išlikti ramiems ir jeigu matote, jog derybos krypsta netinkama linkme, būtinai kreipkitės į vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri Jums gali padėti išspręsti visus ginčus.